Service och garanti

Garanti & Service

PRODUKTGARANTI

Vi lämnar 1–3 års fabriksgaranti på mätinstrument, givare och tillhörande produkter. Garantin omfattar till exempel mjukvarufel, batterier som inte laddar, glapp i produkter och andra funktionsfel. Vi reparerar och skickar tillbaka mätprodukten till dig utan kostnad. Garantin gäller däremot inte för fel och skador som har uppkommit på grund av felaktig användning, bristande underhåll eller försummelse/olyckshändelse (om produkten exempelvis har tappats i marken).

 

Kontakta oss först!

Om du tycker att din mätprodukt inte fungerar som den ska – ring till oss på 031–704 10 88. I många fall kan vi över telefon vägleda dig att åtgärda felet själv. Om vi inte kan hjälpa dig och det troligtvis rör sig om ett garantiärende, vill vi att du går in i vår kalibrerings- och serviceportal Access. Klicka i rutan ”Service/Garanti”, fyll i formuläret noggrant och skriv ut det. Var noga när du paketerar din mätprodukt så att den inte skadas under frakten. Glöm inte att lägga i serviceformuläret!

 

Skicka till den här adressen:

Nordtec Instrument AB

”Garanti”

Elof Lindälvs gata 13–15

414 58 Göteborg

 

När garantin inte gäller

Om det efter en genomgång av mätprodukten skulle visa sig att felet inte omfattas av fabriksgarantin, informerar vi dig om detta och ger prisförslag på hur mycket det kostar dig att få produkten reparerad. Det tillkommer också en avgift på 195 kronor för att vi skickar tillbaka mätutrustningen till dig.

 

Observera att de produkter som säljs till nedsatt pris i sektionen Erbjudanden inte omfattas av normala garantier.

 

Läs mer här om våra köpvillkor >>

 

SERVICE AV MÄTUTRUSTNING

Vi har en välutrustad verkstad där vi kan utföra många serviceåtgärder. Lödning av givare, byte av trasiga plastdetaljer, skärmar och kretskort – för att nämna några vanligt förekommande serviceärenden.

 

Skapa ett serviceärende

Om du behöver service av mätutrustning, gör så här: Gå in i vår kalibrerings- och serviceportal Access. Klicka i rutan ”Service/Garanti”, fyll i formuläret noggrant och skriv ut det. Paketera mätutrustningen ordentligt för att undvika skada under frakten. Och glöm inte att bifoga serviceformuläret!

 

Skicka till den här adressen:

Nordtec Instrument AB

”Service”

Elof Lindälvs gata 13–15

414 58 Göteborg

 

Hantering, pris och leveranstid

När vi har tagit emot din trasiga mätprodukt mejlar vi ett ordererkännande till dig. Ofta handlar det om enklare reparationer för en mindre summa. Om kostnaden för reparationen skulle överstiga 300 kronor så hör vi av oss med prisförslag. Utöver servicekostnaden tillkommer en administrations- och fraktavgift på 195 kronor. Det tar upp till fem arbetsdagar innan du får din mätprodukt tillbaka.

 

Mer avancerad service

I vissa fall skickar vi mätutrustning som ska repareras till Testos stora servicecenter i Tyskland. Det kan handla om avancerad elektronik, ovanliga fel eller service på äldre mätutrustning (Testo servar produkter upp till tio år efter att de har utgått ur deras sortiment). Administration och felsökning kostar 400 kr. I normala fall får du ett kostnadsförslag för reparationen efter några veckor.