SERVICE
Service av mätutrustning.
Vi har en välutrustad verkstad med kunniga och erfarna tekniker som utför olika slags service.
Garantiservice eller reparation?
Våra produkter har 1–3 års fabriksgaranti som täcker funktionsfel. Denna kostnadsfria garantiservice kan du läsa om här. Här nedan berättar vi om hur du får hjälp med reparationer som inte omfattas av garantiservicen. Här är exempel på några vanliga reparationer:
– Svetsning/reparation av trådgivare
– Byte av trasiga plastdetaljer
– Installation av nya displayer
– Ersättning av kretskort
– Läckagekontroll av manometerställ och byte av reservdelar
– Komplett genomgång av rökgasinstrument
Skapa ett serviceärende
Om du behöver service av din mätutrustning, gör du så här: gå in i vår kalibrerings- och serviceportal Access och klicka på knappen Beställ kalibrering/service. Fyll noggrant i alla uppgifter i formuläret. Missa inte att klicka i rutan ”Service/Garanti”. Skriv ut serviceformuläret och bifoga det i paketet. Paketera mätutrustningen ordentligt för att undvika att den skadas under frakten.
Skicka med företagspaket till den här adressen:
Nordtec Instrument AB
”Service”
Elof Lindälvs gata 13–15
414 51 Göteborg
Hantering, pris och leveranstid
När vi har tagit emot din trasiga mätprodukt mejlar vi ett ordererkännande till dig. Ofta handlar det om enklare reparationer för en mindre summa. Om kostnaden blir orimligt hög hör vi av oss med prisförslag. Utöver servicekostnaden tillkommer en administrations- och fraktavgift på 225–265 kronor. Det tar vanligtvis fem arbetsdagar innan du får tillbaka din mätprodukt.
Mer avancerad service
I vissa fall skickar vi mätrustning som ska repareras till Testos stora servicecenter i Tyskland. Det kan handla om avancerad elektronik, ovanliga fel eller service av äldre utrustning (Testo servar produkter upp till tio år efter att de har utgått ur deras sortiment). Administration och felsökning kostar 400 kronor. Vanligtvis får du ett kostnadsförslag på reparationen inom ett par veckor.