
Publicerades 2025-01-22
Återställning av wifi-anslutning för datalogger efter kalibrering
Har dataloggern ingen wifi-anslutning efter kalibrering?
Då behöver du troligtvis återställa loggern. Det är enkelt och tar inte särskilt lång tid. Guiden gäller loggrar i produktserierna testo Saveris 2 och testo 160.
Så här gör du:
- Logga in på ditt molnkonto – www.saveris.net för testo Saveris 2 eller www.museum.saveris.net för testo 160.
- Anslut loggern till din dator via USB-ingången.
- Öppna konfigurationsassistenten i molnkontot (symbol utformad som en logger med ett +)
- Gör följande moment i detta steg:
- Försäkra dig om att batterierna är rätt isatta.
- Fyll i ditt SSID (namn på företagets wifi-nätverk) och lösenord.
- Spara konfigurationen för loggern (markera den enhet du önskar spara till – förslagsvis ”SAVERIS”, ändra inte filnamnet och klicka på ”Spara”).
- Ta loss dataloggern från datorn och titta på displayen (om din logger har en sådan). Där ska det stå ”Config Valid”.
- Vänta på att radiosymbolen överst på displayen först blinkar och sedan övergår till att synas konstant.
- När radioikonen är klar ska molnsymbolen intill börja blinka, för att därefter lysa konstant.
- Bekräfta att radio- och molnsymbolerna lyser konstant på loggerns display. Om du har logger utan display hoppar du bara över detta steg.
- Uppdatera sidan i din webbläsare (klicka på den cirkelformade pilen till vänster om adressfältet högst upp). Vänta i cirka 10 minuter och uppdatera sedan webbsidan igen.
- Klart! Dataloggern är ansluten till ditt nätverk och redo att börja mäta igen!
Lyckas du inte att ansluta loggern till ditt wifi-nätverk?
Ring eller mejla så hjälper vi dig!
Tel 031–704 10 84
mattias.toreskog@nordtec.se
Kontaktpersoner

KUNDSERVICE & FÖRSÄLJNING
Mattias Töreskog
Ansvarsområde: Teknisk support, Livsmedel, Life Science
mattias.toreskog@nordtec.se
031-704 10 84
031-704 10 70